Exempelmeningar

Välj språk och skriv in ett ord för att få exempel på hur man använder det i en mening.

svenska   engelska

Varumärkena i en mening

I stället, menar de, ska man se på varumärkena som på personer.
En människa är en människa, men varumärkena är också ett slags människor.
Helt säkert bör han ha sett henne som en god företrädare för honom själv, för varumärkena Stenbeck och Kinnevik.
»Våra samtida», fortsatte han, »rädda springer de bort från sin undertryckta panik, rakt in i famnen på varumärkena.
De starkaste varumärkena klarade sig bra, men i den stora mellanprismarknaden hade bilar som GM-ägda Saab inte tjänat en krona på åratal.
Det finns de som hävdar att de mest betydande varumärkena håller på att ta över, att människan bara har blivit en statist i märkenas spel om världsherravälde, ett krig där alla medel är tillåtna.
Precis så är det på ett sätt med varumärken.
»Neuroner, en studie i mänsklighet och varumärken.
Alla ingrediensers varumärken var upptryckta på små skyltar.
Z var som sagt ett av Sveriges mest kända varumärken runt 1990.
Atlas idé om fortsatt samarbete med två varumärken var dödfödd.
Som varumärkeskonsult vet jag att de flesta varumärken har goda avsikter.
Starka varumärken med tydliga positioner i sina sektorer och stor potential.
Man kan också med DV-kamera filma respondenters fysiska reaktioner inför varumärken.
Men minst lika viktig var hans förmåga att skapa fantastiska företag med värdefulla varumärken.
GoreTex och Teflon är varumärken som tydligt talar om att de består av polyfluorerade ämnen, pfc.
Vår syn på världen, vi varumärkeskonsulter, våra varumärken, är den som behärskar stadsrummet.
Betydande kunder ville träffa oss för att höra vad vi kunde erbjuda deras företag, deras varumärken.
Jag minns min barndoms varumärken, men jag har svårt att sätta ihop ansikte med namn på mina kompisar.
Och sedan gjorde Jörgen den där loggan som något år senare var ett av Sveriges mest kända varumärken.
De använder varumärken för att kunna kommunicera något om sig själva, men också för att bättre förstå omgivningen.
Man har skapat praktiskt användbara och trovärdiga instrument för både människor och varumärken att förstå världen och varandra.
I mitt yrke hjälper jag företag att skapa nya varumärken, att revitalisera slumrande och misskötta och utveckla befintliga, välmående.
I teorin skulle en människa, om vi lyckas hjälpa våra kunders varumärken att befästa sig i hennes minne, kunna bli våra kunders varumärken.
När tyska firman BBDO i mars 2006 listade fotbollens mest värdefulla varumärken hamnade Zlatan på sjätte plats före Ronaldo och Thierry Henry.
Björling klämmer också i med ”Land du välsignade”, som kom att bli ett av hans varumärken och som få varit dumma nog att ge sig på efter honom.
Genom att låta människor associera och koppla ihop varumärken med ansikten av värdeordskonstellationer, kan man få en tydlig bild av ett varumärkes möjliga vänner.
Omnicom har dryga trettiotusen anställda världen över, som alla arbetar mot samma mål, att skapa förståelse och fruktbara relationer mellan människor och varumärken.
De Chernatony och McDonald skrev 1992 att »när konsumenter köper varumärken är de inte bara intresserade av deras funktioner, de är också intresserade av varumärkets personlighet.
Fryst mat håller hög kvalitet och har gott rykte i Sverige, medan många svenskar skulle betrakta de grönsaker och färdigrätter som säljs under brittiska varumärken som närmast oätliga.
När vi växte blev det däremot ett jävla liv, och det beror på att Industriförbundet länge drivit ett TV-projekt, där grunden var att ge svenska varumärken en hjälp i konkurrensen med europeiska.
Distributionen förenklades, rent mjöl i påsen garanterades, och producenterna kunde trycka reklam på förpackningen och bli varumärken istället för leverantörer av anonymt pulver av tveksam kvalitet.
Leif och jag talade också om andra handelshinder, tekniska krav, standardbestämmelser, varumärken, tullforma-liteter och dylikt, men tullarna framstod då, litet överraskande så här några årtionden senare när så många andra, 220.
Jobs och Clow var överens om att Apple var ett av världens främsta varumärken – förmodligen på topp fem-listan över känslomässigt laddade sådana – men att man behövde påminna folk om vad som egentligen var så speciellt med det.
Hans specialiteter var dels att dela ut exklusiva intervjuer med sina klienter till journalister han odlat kontakterna med, dels att tänka ut minnesvärda reklamkampanjer som gjorde folk medvetna om varumärken inom till exempel mikrochipbranschen.
Genom att låta konsumenter placera in varumärken på en tiogradig skala i enlighet med dessa dimensioner kan man med en enkel påföljande analys avgöra var ett varumärke befinner sig på skalan, och därmed även vilken som är dess personlighet.
»Det blir ett sätt att ta tillbaka varumärket.
Funktionella skäl till att välja/använda varumärket.
Varumärket Waldorf blev synonymt med lyx utan kompromisser.
Ingen har lanserat varumärket Zlatan bättre än Zlatan själv.
Sedan laget börsintroducerats kräver varumärket ständig vård.
De små påsarna har varumärket Exorco, Excellent Organic Compost.
Den stora investeringen i varumärket Adaktusson hade knappast lönat sig.
Utåt fungerar namnen Klingspor och von Horn som färgklickar i varumärket.
Med hjälp av mitt redan breda kontaktnät kunde jag sprida varumärket med stor framgång.
Fastigheten, varulagret och det väl inarbetade varumärket inbringade närmare tjugo miljoner kronor.
Den skulle ha en design som var lätt att känna igen och som sände ett tydligt budskap om varumärket.
»Vi tror att Pixar numera är det starkaste och mest förtroendeingivande varumärket inom animerad film.
Äpplen och datorer, det stämmer ju bara inte! Det bidrog till att hamra in varumärket i folks medvetande.
De sålde den brittiska verksamheten, men behöll Finland, Norge och Frankrike, där varumärket var starkare.
Jag ringer upp en tillverkare av bakplåtspapper med en beläggning av PTFE, alltså det som också varumärket teflon innehåller.
Formello blev just det storverk Cragnotti tänkt sig, en anläggning som fyller sitt ändamål – för laget och för varumärket Lazio.
Jobs agerande var visserligen ytterst småaktigt, men det hade också sin grund i hans unika förståelse för att en produkts utseende och stil satte sin prägel på hela varumärket.
Två månader efter ankomsten, den 5 november 1936, registrerade Cohen varumärket Ideal för import av de hårtorkar och permanentmaskiner som tillverkades i Efim Wechslers fabrik i Tyskland.
De stod direkt för 15 procent av Apples intäkter, men genom att skapa uppmärksamhet och sätta fokus på varumärket hjälpte de indirekt till att ge en skjuts åt allt annat företaget gjorde.
Ett skäl för visum till Brasilien? Wechsler & Hennigs firmanamn registreras tillsammans med varumärket för hårtorken Ideal i det brasilianska patent- och registeringsverkets tidning den 6 januari 1939.
Det finns de som går ännu längre och definierar förhållandet mellan en konsument och ett varumärke som samspelet mellan konsumentens attityder till varumärket och varumärkets attityder till konsumenten.
Och den 6 januari 1939, bara några månader innan Efim Wechsler genomförde bytesaffären med Walther Sommerlath och lämnade Tyskland, registrerades även firmanamnet Wechsler & Hennig tillsammans med varumärket Ideal.
Verksamheten drevs förstås vidare som vanligt under det nya bolagets namn utan att personal eller kunder ens behövde notera vad som inträffat eftersom varumärket förblev detsamma, i väntan på nästa tranch fem år senare.
Och det är så klart det viktiga, annars är det lätt för företaget att göra avbön och sparka några stycken på låga nivåer varpå det enda som händer är att aktiekursen hackar till lite och varumärket får sig en törn.
Enligt honom är varumärket »ett namn, term, symbol eller design eller en kombination av dessa som syftar till att identifiera en säljares, eller en grupp av säljares, varor och tjänster och att skilja dessa från konkurrenternas.
Efter turnébluffen med Lee Jones (som nu återgått till sin tidigare skepnad som Leif Johnsson) och haveriet med den engelska popshowen finns det inte mycket goodwill kvar i varumärket ”Sveriges yngsta manager”, åtminstone inte i Malmö.
(Huset byggdes ursprungligen för den stora KF-ägda glödlampefabriken Luma, som dominerade sin marknad så totalt att varumärket Luma i Stockholmsslangen blivit ett ord för glödlampa, eller för ett ljushuvud, en sådan som kan bli trainee på Kinnevik.
De var hans varumärke.
Varumärke, el motsvarande.
Vemodigare än sitt varumärke.
Rent av ett internationellt varumärke.
Säkerheten är Monte Carlos varumärke.
Ett varumärke är i grunden ett neuronmönster.
Den gav också extra lyster till Apples varumärke.
Korset är kristendomens starka varumärke och symbol.
Kreuger var ett globalt varumärke på kapitalmarknaden.
»Är Apples varumärke lika stort som Gap?« frågade han.
Men dess varumärke skulle leva vidare i en helt annan bransch.
Intervjuaren: Varför ska man genomföra projektet? (varumärke).
Det måste vara ett varumärke som stod för framgång och modernitet.
Juggarnas varumärke var lika med värdighet som var lika med respekt.
Svennis solkar ner sitt eget varumärke genom att tänka så kortsiktigt.
Meningen var ju att skapa ett varumärke, kontakter, uppmärksamhet, en profil.
»Apple är ett nytt slags varumärke och det är coolare än de flesta artister.
Jag vill inte att hans namn ska fortsätta som en industri eller bli ett varumärke.
Vad hände med det där vanliga sardoniska leendet som ju är ditt eget varumärke?.
Hyland blev sitt eget varumärke långt innan begreppet börjat användas om människor.
Hur mycket svettas respondenten när han ser ett varumärke? Får han eller hon gåshud?.
Z var ändå ett mycket starkt varumärke, positivt laddat med ett slags folklig nonkonformism.
När kommersiell radio blev möjlig 1991 satte Kinnevik Z-radio som varumärke på sina stationer.
På det där viset som var hans varumärke som försvarare åt sådana som Afsan och hans kamrater.
Som modernt varumärke för Fagersta Bruks AB var liljan utförd i företagets mellanblå profilfärg.
På ett vis är ett varumärke ett minne, vars plats i hjärnan, engramet, hela tiden bör fås att växa.
Det var egentligen inte tillåtet att bygga upp något som kunde liknas vid stjärnstatus eller varumärke.
Han kunde använda namnet helt lagligt eftersom kusinerna Astor inte hade skyddat sitt varumärke utomlands.
Låt dem bygga upp ett varumärke som ger dem ett kommersiellt värde så att den magra kassan kan drygas ut.
Här var ett namn som alla kände till, ett varumärke förknippat med framsteg och modernitet, lyx och flärd.
Det skulle ge ett bra varumärke, kontakter med bra journalister som sen kunde bli programledare, och så vidare.