Värdeord i en mening
Värdeord: Skönt, mänskligt, förvirrande.
Den här produktens värdeord är fräsch, sval och lycklig.
Frisk, tänkte jag, är ett annat av min tankeleks värdeord.
Vilka är min kryddträdgårds värdeord? Det kunde räcka så.
Det är ett attraktivt värdeord och det är mitt och mitt projekts.
Kretsen av värdeord kunde till exempel bli spännande, fräsch och framgång.
Då skulle det laddas med värdeord som omvälvande, handlingskraftig och omtänksam.
Det har gjorts försök att låta kvinnor som Maria gestalta ett varumärkes värdeord, men det fungerar inte.
I stället för att kopplas ihop med värdeord som lätt, ledig och svenskhet, kopplades Filippa K nu kanske ihop med sorg, sinnesslöhet och balkanskt.
Studierna har visat att en människa eller ett varumärke i grunden låter sig förklaras med tre värdeord, men att det bara finns ett givet antal kombinationer.
Förenklat har vi delat in människan och hennes uppfattning om världen i sjuttiotvå olika värderingar, eller värdeord som vi kallar dem, kanske i fruktan för mer pretentiösa värderingar.
Vilka värdeord skulle mitt projekt förknippas med om jag valde en människa med cerebral pares? Skakigt, poänglöst och plågsamt? Om jag valde en uteliggare? Smutsigt, lågpris och misslyckat?.
Om jag valde en sådan som blir bjuden till alla fester, skulle det onekligen få mitt projekt att förknippas med värdeord som flärd, fest och glamour, även om hela den cirkusen för mig själv betydde något annat.
Den här produktens värdeord är fräsch, sval och lycklig.
Frisk, tänkte jag, är ett annat av min tankeleks värdeord.
Vilka är min kryddträdgårds värdeord? Det kunde räcka så.
Det är ett attraktivt värdeord och det är mitt och mitt projekts.
Kretsen av värdeord kunde till exempel bli spännande, fräsch och framgång.
Då skulle det laddas med värdeord som omvälvande, handlingskraftig och omtänksam.
Det har gjorts försök att låta kvinnor som Maria gestalta ett varumärkes värdeord, men det fungerar inte.
I stället för att kopplas ihop med värdeord som lätt, ledig och svenskhet, kopplades Filippa K nu kanske ihop med sorg, sinnesslöhet och balkanskt.
Studierna har visat att en människa eller ett varumärke i grunden låter sig förklaras med tre värdeord, men att det bara finns ett givet antal kombinationer.
Förenklat har vi delat in människan och hennes uppfattning om världen i sjuttiotvå olika värderingar, eller värdeord som vi kallar dem, kanske i fruktan för mer pretentiösa värderingar.
Vilka värdeord skulle mitt projekt förknippas med om jag valde en människa med cerebral pares? Skakigt, poänglöst och plågsamt? Om jag valde en uteliggare? Smutsigt, lågpris och misslyckat?.
Om jag valde en sådan som blir bjuden till alla fester, skulle det onekligen få mitt projekt att förknippas med värdeord som flärd, fest och glamour, även om hela den cirkusen för mig själv betydde något annat.
Tyvärr har vi ännu inga exempelmeningar för detta ordet.