Exempelmeningar

Välj språk och skriv in ett ord för att få exempel på hur man använder det i en mening.

svenska   engelska

Hits i en mening

X – GREATEST HITS, 2008.
2008 X – Greatest Hits (album).
”Golden Hits!” skrattar Katarina.
Robert spelade rap och arabiska hits om vartannat.
When the shit hits the fan, some guys run and some guys stay.
James Brown har haft två hits på raken det senaste halvåret.
Jag ville att låtarna vi spelade skulle vara lite gammalmodiga, inga hits.
Samlingsskivan Les Greatest Hits innehöll även min singel Everytime you lie.
Det är fler skor som trampat på det här golvet än en lördagskväll på Golden Hits.
Varje akt framträder i cirka tjugo minuter, drar av sina hits och sedan är det dags för nästa.
Fahdi informerade sakligt: Första negern någonsin med tre hits på Billboard-listan i staterna.
Han intar nu positionen ”lämna det där med hits och listor till mig, så ska det här ordna sig”.
Dessutom skulle de släppa samlingsskivan Les Greatest Hits så det är klart att det var ett smart drag att be mig vara med.
I London har Jan sicksackat vidare mellan rollerna som klubbägare, skivbolagsboss och musikförläggare på ständig jakt efter nya hits.
Han satte på radion, en reklamstation, staplade hits som han hört flera gånger förut och därför inte behövde lyssna på för att ta in.
Med sångaren Paul Jones i spetsen har gruppen haft en lång rad hits som ”5-4-3-2-1”, ”Do Wah Diddy Diddy” och ”If You Gotta Go, Go Now”.
Sedan blir det några timmars sömn innan det är dags att vandra runt bland montrarna på mässan, ständigt på jakt efter nya potentiella hits att deala med.
Om Olga ska växa sig starkt måste Jan och Phil ragga upp egna brittiska talanger och gärna skaffa sig licensrättigheter till utländska hits för den brittiska marknaden.
The Skiff hits the Water with a hideous Crash, near breaking into a thousand Pieces, but at once I catch a Glimpse of Belinda, a red and squalling Face crying upon the angry Waters.
Jan fortsätter dock att gräva efter potentiella hits bland sina förläggarkontakter och Olga erbjuds bland annat att ge ut blivande Englandsettan ”Baby Come Back” med The Equals.
Med sin hickande sångstil och uppföljande hits som ”Peggy Sue”, ”Oh Boy” och ”Maybe Baby” smyger Buddy Holly in en lite mjukare popkänsla som sticker ut i vågen av rå rock’n’roll.
Ett par hits på lite styvmoderligt behandlade miljonmarknader som Tyskland, Frankrike, Benelux, Spanien eller Skandinavien är precis vad en uppstickare som Young Blood Records behöver för att etablera sig.
Hemma hos rikspolischef Pär Lindström hör det till rutinerna för söndagsmorgnar att äta frukost i sängen och lyssna på det utmärkta P4-programmet Hits men inte längre med Paul Zyra mellan åtta och nio.
Överst på affischerna står två amerikanska 20-åringar som båda har haft stora hits under 1962: ”America’s Exciting Chris Montez” med ”Let’s Dance”, och ”America’s Fabulous Tommy Roe” med ”Sheila”.
Jan tycker att Miki är en suverän producent, men att han kanske inte riktigt har Jans skamlöst säkra näsa för hits – och att han definitivt behöver hjälp med att skapa lite surr kring bolaget och få ut plattorna i Europa.
Därför är Anitas falsetthoppande sångstil som hämtad från de senaste årens hits med det amerikanska bandet Sparks, medan stråkarrangemanget låter så mycket ELO att det än idag spekuleras om att Jeff Lynne själv skulle ha skrivit det i hemlighet.
Miki placerar de båda vid ett piano på kontorets ovanvåning, där de ska sitta och hamra ut hits – helt i enlighet med hans visioner för Young Blood som ett bolag bestående av passionerade och streetsmarta amatörer snarare än blaserade branschproffs.
Under 1964 och 1965 hänger han kvar i branschen genom att producera gruppen The Honeycombs med hits som ”Have I The Right” och ”That’s The Way”, men den engelska poprevolutionen kör obönhörligt förbi honom och han får aldrig tillbaka greppet igen.
Efter två år där The Animals radat upp hits som ”The House Of The Rising Sun”, ”Don’t Let Me Be Misunderstood”, ”Bring it On Home To Me”, ”We’ve Gotta Get Out Of This Place” och ”It’s My Life” har gruppen våren 1966 kört slut på sig själva.
Hans band som på bara några år haft hits som ”The House Of The Rising Sun”, ”Don’t Let Me Be Misunderstood”, ”We’ve Got To Get Out Of This Place” och ”It’s My Life” har precis splittrats, men Chandler har redan siktet inne på en framtid som manager.
Efter ett års konvalescens återkommer han 1970 och med hits som ”Morning Has Broken”, ”Moon Shadow” och ”Can’t Keep It In” blir Cat Stevens en av det tidiga 70-talets mest populära artister innan han 1977 konverterar till islam, byter namn till Yusuf Islam och drar sig undan från musikscenen.
Men det är ”Hon kom över mon” som blir den stora hiten och i ett slag etablerar Contact som Sveriges ledande folkrockband.
Men den i särklass största hiten som Joe Meek både skriver och producerar är The Tornados instrumentalklassiker ”Telstar”, påpassligt släppt bara några veckor efter att världens första telekomsatellit med samma namn har skjutits upp sommaren 1962.
Ge hit den.
Och kom hit.
Jag gick hit.
Att komma hit.
Du hittade hit.
Att jag kom hit.
Än hit, än dit.
De ville inte hit.
Kom hit i morgon.
Det var hit och dit.
– Kom hit, sade hon.
Kan du komma hit?.
Varför gick jag hit?.
”Kom hit”, sa han.
Se hit, så kan du läsa.
”IBRA, KOM IN HIT”.
hit bollen, grabben.
– Hej igen! Välkommen hit.
Jag älskade att åka hit.
Jo, jag är bjuden hit ibland.
”Kom han hit till rummet?”.
Jag kom hit … Hon hejdade sig.
”Kom hit då”, svarade hon.
Till och med när vi flyttade hit.
– Kom hit, lilla syster, sade han.
”Kan du inte komma hit”, sa jag.
Hit kom invandrare från hela Europa.
Han kom hit, för han var så hungrig.
Då borde du ha kallat hit honom.
”Har precis flyttat hit”, sa han.
Han har rest hit för att överraska mig.